Eddig rengeteg tves informcit olvashattunk, hamistott kpekkel akartk elrni, hogy mindenki hi remnyeket tplljon. De vgre napvilgot lttak az els vals informcik. Richard Evans, a sims3 fejlesztje a kvetkezket nyilatkozta:
- A jtkban szmtalan tulajdonsgbl sszellthatunk egy simet. Ezek kzl minden sim 5-t kap, amely meghatrozza szemlyisgt. Ezltal a simek nagyon klnbzek lehetnek, lesz, aki oda lesz a tvzsrt, ms simeket ez nem is fog rdekelni.
- A simek gondolnak a jvre. Egy sim meghvhatja a fnkt vacsorra, gy tbb eslye lesz az ellptetsre.
- A simek trsasgi magatartsa sokkal kidolgozottabbak lesznek. Egy sim reagl arra, hogy egy msik sim hogy viszonyul a trsasghoz. Ha egy vendg soha nem hoz magval telt a partykra, vagy a simed gyt elfoglalja. Ezeket akr szndkosan is meg lehet srteni, kivltva ezzel egy msik sim reakcijt.
- A simek emlkezete is kidolgozottabb lesz. Ha egy sim megbntott egy msik simet, akr ksbb is bocsnatot krhet tle.
A jtkmechanizmus alaposan megvltozik, s inkbb lesz az egsz egyfajta cRPG, mint menedzsels-nevelgets szimultor. A karaktertervezsnl sokkal tbb opcink lesz, egyrszt a kls megjelenst tekintve (vgre igazi kvr vagy sovny embereket, izomagy srcokat is krelhatunk!), msrszt a jellemeket, hiszen a korbbi rtkek (rendes/trehny, stb.) helyett affle "traits"-szisztmt kapunk, azaz jellemlersok kzl llthatjuk ssze, milyen is embernk (pldul gonosz, paranois, jtkos). A mindennapi letben is visszakszn ez a szerepjtkos bets, pldul lesznek "buffok", azaz simjeink hangulatt klnbz esemnyek befolysoljk, gy napokig duzzoghat, ha maga al csurgatott, s egy hnapig felhk kztt jrhat egy kiads kufirc utn. Megsznik a rgi szksgletkijelzs mka is, ami ugye a legnagyobb kerkktje volt a szabadsgnak: lemegy az hsgjelz, megetetem a komt, kzben a szksglet is lecskkent, irny a vc, s gy tovbb. A sim ltalnos kzrzete lesz ezentl az egyetlen fontos mrce, ez befolysolja az elbb emltett hangulatot, s ha meghezik a figura, egy rtestt kapunk errl, melyre kattintva magtl gondoskodik az nelltsrl hsnk.
Ezt a szinte mfajvltsnak nevezhet lpst ersti a kibvlt kszletrendszer is. Eddig is volt ilyen, ahov ugye bepakolhattunk ezt-azt, most azonban egy teljes megoldst kapunk, pldul beletmhetnk klnfle alapanyagokat, s ezekbl simnk aztn kszthet kajt magnak akr a semmi kzepn is, st a receptet mi is kitallhatjuk, nem kell a gyrilag szlltottakhoz ragaszkodnunk. A msik nagy dobs, hogy kis vilgunk minden elemt, legyen az btor, ruha, vagy haj, egyetlen mozdulattal tsznezhetjk, egyedi kinzetre varzsolhatjuk (ezt lthattuk mr a Szabadid kiegsztsben ajndkul kapott PC-re elteleptett Sims3 "teaserben" is). Aprop: semmi kzepe. Nos igen, taln ez az egyik legnagyobb trouvaille: a vilg, melyben karaktereink lnek, egyetlen hatalmas, nyitott univerzum lesz. Brmikor kistlhatunk hzunkbl, elgyalogolhatunk a boltba vagy a parkba, megszlthatjuk a jrkelket, tmehetnk a szomszdba egy kis dumra, bartkozsra.
Mindezt betetzi az a szisztma, melyet Will Wright mester s csapata a Spore-hoz fejlesztett ki, s melyet a Rod Humble vezette EA Sims stdi is tltetett a Sims 3-ba: csaldunkat feltlthetjk a TS3 portlra, s innen msok famliit letlthetjk, jtkunkba importlhatjuk, gy akr ismerseink emberkivel is megtmhetjk vrosunkat. Sajnos ez azt jelenti, hogy tovbbra sem lesz tbbszemlyes zemmd, de ez a "kvzi multi" azrt egyfajta gygyrt jelenthet minderre.
forrs: www.simshungary.hu
|